13 Mar 2019
March 13, 2019

Dacă s-ar vrea, s-ar putea!

0 Comment

Vă propun o simulare cu cele două proiecte de parcări despre care se vobește de ani întregi și pe care, executivul Primăriei Târgu-Mureș, în neputința sa, nu a reusit să le demareze.
În prima imagine, este vorba despre zona din spatele Teatrului Național, la intersecția străzilor Călărașilor și Aurel Filimon. O suprafată generoasă, pe care s-ar fi putut construi o parcere supraterană cu peste 400 de locuri de parcare.
În cea de-a doua simulare, se poate observa tot o parcare sub și supraterană ”în groapa” de lângă Mureș Mall, pe strada Tudor Vladimirescu. O importantă suprafată de teren care stă împrejmuită de ani buni, într-una din cele mai bune zone ale orașului. Aici, o parcare de peste 500 de locuri, alături de parcarea din spatele Teatrului National ar fi putut duce la descongestionarea traficului în centru (sunt zeci de mașini care fac zilnic turul centrului și al străduțelor adiacente în căutarea unui loc de parcare), la eliminarea tuturor parcărilor din Piața Trandafirilor, la amenajarea unei zone pietonale așa cum au toate orașele care se respectă, la crearea unei benzi de circulație speciale pentru biciclete și autobuze. Construcția acestui obiectiv ar fi asigurat condiții civilizate de parcare pentru cei care lucrează în zona centrală sau vin să-și rezolve problemele la instituții publice, bănci, magazine, etc.
Ni se tot spune că ambele sunt imposibil de realizat din cauza faptului că în spatele Teatrului Național, în parcarea actuală, sunt și proprietăți private, actualmente îngrădite, iar groapa de lângă Mureș Mall e tot teren privat.
Decât să se caute argumente cum nu se poate face, mai bine s-ar găsi soluții… S-a gândit executivul primăriei să negocieze la modul realist și să cumpere aceste terenuri chiar și la prețul pieței? S-a gândit executivul că există varianta exproprierii terenurilor pentru cauză de utilitate publică și despăgubire la justă valoare? S-a gândit cineva că e mai ieftin să faci o parcare sub sau supraterană pe mai multe nivele, la marginea zonei centrale, decât să escavezi tot centrul pentru o parcare subterană pe un nivel?
Iată și câteva cifre:
În Cluj-Napoca, locul de parcare, într-una din cele 4 parcări cu 400 de locuri ce vor fi construite în acest an, costă 13.247 euro, sumă care include proiectarea și execuția, la noi, în schimb, în parcarea de sub centru, un loc de parcare va costa, conform informațiilor publice oficiale 16.800 de euro.
Ambele proiecte, împreună cu parcarea de la Spitalul Clinic Județean de Urgență sunt fezabile fie din fonduri europene, fie în urma unui parteneriat public privat.

Și atunci vin și vă întreb, care dintre aceste proiecte este mai realist, mai eficient și mai benefic? Și aștept părerile dumneavoastră !

*Cele două imagini sunt simulări, fiind suprapuse fotografii ale celor două zone în discuție, cu imagini ale unor parking-uri deja construite în diverse orașe.

p2

p1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *