După un an de mandat a noului primar al municipiului Târgu Mureș, timp în care m-am străduit să aștept cu răbdare materializarea promisiunilor de „schimbare”, administrație publică performantă și bunăstare, cu care i-a asaltat și amăgit pe târgumureșeni, rezultatele vorbesc de la sine.

Primăria și Consiliul local Târgu Mureș, majoritar strâns unit în jurul UDMR, se pregătesc să cumpere din bugetul local un imobil situat în Cartierul Mureșeni, evaluat la peste 1,5 milioane de euro. Pretextul este nevoia de spațiu și modernizare pentru DIRECȚIA IMPOZITE ȘI TAXE LOCALE. În acest timp, primăria administrează imobile ale școlilor din Târgu Mureș, care nu mai funcționează, nu mai sunt utilizate, și le pune la dispoziția justiției. Închide Cinematograful Arta din P-ța Trandafirilor și-l pune la dispoziția Universității de Arte, administrează în pierdere două hoteluri și multe alte imobile situate în poziții centrale. În loc să schimbe destinația acestor imobile, care sunt administrate în pagubă, și să le reorganizeze și rentabilizeze, sunt lăsate baltă și se pregătește achiziționarea altora. Jalnic, revoltător!

Pentru o justă analiză, aflați că municipiul Sibiu, care are aproape 170 de mii de locuitori, dispune, exact ca municipiul Târgu-Mureș, de 79 de angajați în compartimentul fiscal, de impozite și taxe, pentru funcționarea căruia alocă 5,9 milioane lei. La Târgu Mureș, tot pentru 79 de angajați dar raportați unei populații de 148 de mii de locuitori, în direcția fiscală menționată, Primăria alocă 8,1 milioane de lei, adică cu aproape 40 la sută mai mult.

Per total, la o populație cu 14% mai numeroasă la Sibiu, primăria alocă 103 milioane de lei cheltuieli de personal, în timp ce la Târgu-Mureș, la o populație mai mică cu circa 20 de mii de locuitori, cheltuielile de personal se ridică la aproape 105 milioane lei, adică cu două milioane mai mult.

Se confirmă ceea ce susțineam public la începutul acestui an, odată cu configurarea și adoptarea bugetului local. Bugetul este dezechilibrat încă de la fundamentarea sa, respectiv din luna aprilie 2021. De atunci, s-au realizat prin Consiliul local Târgu Mureș mai multe rectificări în urma cărora s-a ajuns la alocarea de 7 ori mai mult cheltuielilor de funcționare ale primăriei, în detrimentul alocărilor pentru investiții și dezvoltare. Astfel, în prezent, conform acestei balanțe falimentare, din bugetul public al municipiului Târgu Mureș, plastic vorbind, avem un raport de 7/1 în detrimentul dezvoltării orașului. Adică, la 7 lei alocați pentru cheltuieli de personal, salarii, consumabile, utilități etc., doar un leu este destinat investițiilor și dezvoltării municipiului nostru.

În acest context, prioritățile actualei administrații s-au dovedit a fi strict în cheie etnică statuile, schimbarea denumirilor de străzi, înlocuirea plăcuțelor cu denumiri de străzi cu noi denumiri bilingve, împroprietărirea Bisericii Reformate și, iată, mai nou achiziția de imobile cu milioane de euro, evident pentru un comision gras care-l împarte politic cine trebuie.

Ce ziceți, oameni buni?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *