Back

De minciuni și fantezii în privința autostrăzilor, ne-am scârbit și săturat!

Este uimitor tupeul cu care, de la nivel guvernamental, continuă să fie mințită această țară. După ce premierul Victor Viorel Ponta desena, mai an, cu ocazia dezbaterilor asupra bugetului de stat, hărți cu carioca, după ureche, ale viitoarelor autostrăzi ale României, după cum îi dictau baronii locali și interesele îmbuibării lor, ministrul Transporturilor Dan Șova continuă și azi să persevereze perpetuând aceeași minciună. Încă de pe vremea când prezida imaginarele, așa-zisele ,,mari proiecte”, sucombate între timp prin tertipurile și stratagemele de intoxicare publică ale guvernărilor Ponta 1, 2 și 3, cel în cauză promitea să finalizeze Master Panul General de Transport al României. Susținea că va fi gata încă din luna septembrie 2013 și, iată, suntem în luna aprilie 2014, iar Master Planul e ca steaua din poezia eminesciană: ,,era pe când nu s-a zărit,/azi o vedem, și nu e…” Iar U.E. tot așteaptă documentația cu pricina, singura în măsură a asigura alocarea unor finanțări din bani europeni pentru autostrăzile la care, deocamdată, cu largul concurs al fanteziei guvernamentale, continuăm să visăm.\Ce este însă cu atât mai revoltător, după ce contractul cu Bechtel privind autostrada Transilvania a fost reziliat, acest proiect în mod evident nu mai reprezintă o prioritate pentru actualul guvern și nu se mai discută public nimic despre continuarea sa. Traseul acestei autostrăzi nu face parte din bazinul electoral de interes al PSD-ului și al unora dintre aliații săi. Prin urmare, surse oficiale fac vorbire despre continuarea autostrăzii Cluj – Câmpia Turzii, doar printr-un drum expres până la Târgu-Mureș. La interpelarea mea privind acest proiect, precum și situația autostrăzii Târgu-Mureș – Iași – Ungheni, ministrul Dan Șova răspunde absolut ambiguu și irelevant, tipic situației când vrei să ocolești un răspuns cinstit și direct, dar negativ, că ,,fondurile externe disponibile prin POS-T vor fi direcționate cu precădere pentru finalizarea coridoarelor prioritare de transport situate pe rețeaua TEN-T”. Cu alte cuvinte, suntem înștiințați, pe ocolite, că cele două autostrăzi, care ne interesează, nu sunt coridoare tocmai prioritare pentru guvernanți și se invocă ca o scuză penibilă rețeaua TEN-T.\Solicit imperativ, pe această cale, Guvernului României să finalizeze Master Planul General de Transport și să facă publice datele oficiale ale acestuia. Avem cu toții dreptul să știm care sunt proiectele majore de infrastructură asumate și susținute de către Guvern, sursele de finanțare ale acestora și termenele asumate pentru realizarea lor. De minciuni și fantezii politicianiste, de programe imaginare în privința autostrăzilor, ne-am scârbit și săturat!

Last updated on Jul 05, 2021 00:09 +0300
comments powered by Disqus