Back

Demagogia nu poate ține locul marilor proiecte de infrastructură…

Un motor pentru orice economie competitivă la nivel național este infrastructura rutieră, mai precis dezvoltarea acesteia. De aproape trei ani, politruci voiajori și diletanți prin funcțiile publice ai PSD au considerat funcțiile de ministru al transporturilor sau al așa-ziselor „mari proiecte” drept simple sinecuri ale intereselor gregare de partid. Ne-au intoxicat public prin mâzgălirea pe harta națională a unor trasee de autostrăzi și centuri rutiere desenate în pripă, fușăreală și mare grabă, pe care, mai apoi, le-au șters și remânjit pe noi traiectorii, după cum o dictau interesele și presiunile baronilor locali din tagma penală dedulcită la mir a puterii. Evident, aceste manevre ale echipei de animatori desenaci ai premierului Ponta nu i-au impresionat, ba chiar i-au iritat pe experții Comisiei Europene, determinându-i să respingă de vreo trei ori până acum „Master-Planul de Transport” înaintat de reprezentanții Guvernului României.\Și ca să înțelegeți cum se mimează propagandistic proiectele de infrastructură ale guvernării Ponta, consider că este elocvent de urmărit modelul simulat al centurii rutiere a municipiului Târgu-Mureș. În plină campanie electorală pentru funcția de președinte al României, premierul Victor Ponta puncta, într-o vâjâială regizată tipic comunistoid, deschiderea lucrărilor la centura Târgu-Mureșului. Peste o noapte din luna octombrie 2014, au fost aliniate ca la paradă utilajele proaspăt lustruite, șantierul duduia într-o forfotă de salopete și caschete, s-a întins panglica de rigoare iar Victor Ponta și colegii săi de partid s-au pozat triumfalist iar, mai apoi, și-au tras un pliant electoral prin care îi informau pe târgumureșeni că, în sfârșit, ei fac centura a cărei proiectare a început înainte cu mai bine de un deceniu. Conta prea puțin realitatea că PSD și Guvernul Ponta nu aveau nicio legătură cu proiectul și că finanțarea centurii este asigurată prin cofinanțare doar 15% din bugetul de stat, iar restul sumei urmează a fi alocată de Banca Europeană de Investiţii. În fine, pare incredibil dar după așa-zisa deschidere oficială cu surle și trâmbițe a șantierului centurii, spre dezamăgirea prostimii și a publicului electoral spectator, chiar de a doua zi utilajele și lucrătorii au dispărut de la locul cu pricina și nu au mai reapărut nici până în ziua de azi.\Între timp, cruda realitate a destrămat mândria că suntem români, proferată demagogic și pur propagandistic de Victor Ponta în campania electorală, și a lăsat loc doar conflictualităților și indeciziei. S-a „descoperit” că proiectul centurii municipiului Târgu-Mureș, asumat și parafat în urmă cu niște ani, nu este corelat cu un cartier de locuințe din comuna Livezeni, aflat în plină expansiune, că traseul rutier parcurge terenuri și locuințe proprietate privată, iar pentru exproprierile necesare, proprietarii în cauză nici măcar nu au fost contactați până acum, deși investiția a fost deja licitată iar constructorul s-a angajat să finalizeze proiectul, însumând 11,6 kilometri de drum (în valoare de cca 50 de milioane de euro), până la sfârșitul acestui an.\Așadar, să nu ne mirăm că, după aproape trei ani de guvernare PSD, România în loc de autostrăzi și lucrări majore de infrastructură încă desenează traiectorii ale acestora pentru Comisia Europeană, din partea căreia primim sistematic retururi și refuzuri încă politicoase și indulgente, așa ca pentru niște novici și „habarniști” incompetenți.

Last updated on Jul 05, 2021 00:09 +0300
comments powered by Disqus