După ce proiectul manualelor școlare a eșuat, pierzându-se 150 de milioane de euro din fonduri nerambursabile, aceleași personaje din Ministerul Educației, lipsite de profesionalism, anunță un nou program, de 100 de milioane de euro, pentru digitalizarea sistemului, dând dovadă că nu înțeleg ce presupune modernizarea învățământului românesc. Simpla înlocuire a manualelor tradiționale cu unele digitale înseamnă doar digitizare și nu digitalizare.\Digitalizarea este un proces mult mai complex, ce presupune integrarea tehnologiilor moderne în diferite sisteme tradiționale, inclusiv în cel educațional. Or, pentru a deveni operațional un astfel de proces, este necesară o strategie clară, în care să fie surprinse toate componentele, plecând, în primul rând, de la resursa umană. Așadar, să nu uităm că factorul uman este cheia, el fiind reprezentat de elevi, dascăli, părinți ș.a. Cu toții vor fi beneficiarii noului val al digitalizării. Dar, înainte de toate, beneficiarii trebuie alfabetizați în noile tehnologii digitale. Procesul este de lungă durată. Un alt pas, poate la fel de important, este și cel al electrificării fiecărui colț de țară (existând încă în România sec. XXI cca 24.000 de locuințe neracordate la rețeaua de energie electrică), astfel încât echipamentele și rețelele Internet să poată fi folosite în orice școală și în orice casă, indiferent unde s-ar afla. Mai mult, prin echipamentele de acces nu trebuie să se creeze noi discriminări între elevi.\Cu alte cuvinte, înaintea oricărei investiții în manuale digitale și echipamente, trebuie create șanse egale pentru toți beneficiarii educației moderne. De aceea, ne-am fi dorit să auzim că Ministerul Educației, prin diverse parteneriate, a realizat proiecte deosebite și în cele mai izolate școli și sate din țară, nu doar în București. Ar fi fost un semn dătător de speranțe pentru toți copiii, dascălii și părinții României.