Back
Featured image of post Educația, învățământul, din greșeală în greșeală spre victoria finală

Educația, învățământul, din greșeală în greșeală spre victoria finală

Ceea ce nu înțelege sau se face că nu pricepe ministrul Educației, Daniel David, este că, invocând ipocrit „interesul copiilor și al elevilor” prin măsurile „reformatoare” pe care le-a promovat, se află practic într-o gravă eroare… Mărirea cu două ore a normei profesorilor a generat haos în învățământul preuniversitar.

Mai ales în zonele urbane, supraaglomerate de cadre didactice titulare, nu prea există ore suplimentare disponibile la mezat. Ca să-și poată bifa suplimentarea normei, profesorii nu și-au luat bocceluța de promenadă pentru a bate aiurea la ușile altor instituții de învățământ și a solicita ori implora: „ne dați sau nu ne dați”, să primească un angajament suplimentar la propriile specializări.

S-a preferat realist să li se inventeze din pix orele suplimentare, impuse de ministrul David, tot la unitățile de învățământ în care sunt încadrați ca titulari, chiar prin discipline pe care nu le-au mai predat și chiar dacă încă nu le prea stăpânesc. Astfel, de fapt, s-a mărit artificial și neavenit implicit numărul de ore pentru elevi, s-a umflat grotesc orarul, adeseori cu materii din rândul celor opționale care nu au fost selectate pragmatic, conform cutumelor, nu servesc nici intereselor elevilor, nici pe cele al părinților. Adică, s-a produs exact reversul „grijii și a interesului” pentru copii și elevi, care au ajuns supraîncărcați prin ore suplimentare discutabile, adeseori inutile, și supraaglomerați prin orare concepute în pripă și grabă, pe genunchi…

Dar în România zilelor noastre, oricine ajunge ministru, astfel încât concomitent crede că le știe pe toate și devine o autoritate infatuată, incontestabilă, pretins „infailibilă”, care nu are nevoie să se consulte cu specialiștii domeniului, nici să promoveze anticipat dezbateri publice, preferând să decidă după ureche, abordând astfel de probleme sensibile cu țâfnoșenie, trufie și autosuficiență.  

E tot ce ne lipsea după pretinsa „Românie educată” a altui mare „reformator”, Klaus Iohannis, și a acoliților săi politruci semidocți, care anterior au dat la rândul lor de gard cu învățământul patriei.

Last updated on Sep 09, 2025 07:33 UTC