Iată o oglindă grăitoare a prețurilor practicate acum pentru un litru de motorină:
- România – 1,85 euro.
- Polonia – 1,60 euro.
- Ungaria – 1,99 euro, plafonat la 1,3 euro.
- Bulgaria – 1,66 euro.
- Republica Moldova – 1,59 euro.
- Serbia – 1,77 euro.
👉 Prețul combustibililor este mai mare cu 50% față de 2012, în contextul în care tariful petrolului se află la același nivel ca acum 10 ani.
👉 Alte state au înțeles nevoia de a-și proteja cetățenii și au luat măsuri de subvenționare a combustibililor. Exemplul cel mai la îndemână este al Ungariei, care, spre deosebire de România, nu are strop de petrol în subsol.
👉 Scumpirea benzinei și a motorinei reprezintă principalul factor care alimentează inflația (mai ales pe zona alimentelor), iar Guvernul se bucură de încasările de taxe și impozite fără a încerca să protejeze cumva cetățenii. Statul pare să câștige aproximativ 2 miliarde de euro în plus din scumpirea prețului combustibililor, față de 2021.
✍ PMP a propus înjumătățirea accizelor și a taxelor la combustibili. Beneficiile pentru economie dar și pentru buzunarul cetățeanului ar fi de 100 de lei la un plin, corelativ scăderii presiunii asupra inflației. (Acum, prin taxe și impozite, statul încasează 1,6 lei în plus la fiecare litru de combustibil. La un plin de 50 de litri, vorbim de aproape 100 de lei.)
Cine să audă, cine să înțeleagă, câtă vreme ministrul Energiei, Virgil Popescu, dădea public asigurări, încă din 9 martie, că nu se va atinge pragul de 9 lei per litrul de combustibil.
Ete fleoșc, incompetență sau demagogie maxime!