Back
Featured image of post Marius Pașcan: Situația Aeroportului Târgu Mureș nu este nouă. Am propus soluții, toate au fost respinse

Marius Pașcan: Situația Aeroportului Târgu Mureș nu este nouă. Am propus soluții, toate au fost respinse

Senatorul Marius Paşcan, candidat din partea Partidului Mişcarea Populară (PMP) Mureş la Camera Deputaţilor, a declarat luni, printr-un mesaj live transmis pe pagina sa de socializare, că situaţia Aeroportului ‘Transilvania’ Târgu Mureş, care a suspendat recent toate cursele, nu este una nouă, el propunând mai multe soluţii încă de când era prefect, dar care au fost respinse atât de Consiliul Judeţean, cât şi de ceilalţi politicieni.\‘Aeroportul Târgu Mureş – nu este un subiect deloc nou, Aeroportul Transilvania este principala poartă aeriană a zonei noastre. În studii se spune că deserveşte un areal cu 2,7 milioane de călători, teoretic. În realitate, Aeroportul Transilvania nu a funcţionat deloc pe profit în ultimii ani. Ba mai mult decât atât, pentru a exista, primeşte bani de la Consiliului Judeţean, banii dumneavoastră, autofinanţându-se doar până la 60%. Sigur, această poartă aeriană a zonei noastre este cât se poate de importantă, poate fi un motor de dezvoltare economică a zonei. În schimb, ceea ce se spune în spaţiul public şi ceea ce copleşeşte cetăţeanul mai puţin informat sunt informaţii care oarecum au legătură cu realitatea, dar în mod special sunt manipulări. Criza aeroportului nu este de azi de ieri’, a arătat Marius Paşcan, relatează Agerpres.\El a susţinut că încă de pe vremea când a fost prefect al judeţului Mureş a propus mai multe variante pentru revitalizarea aeroportului, cum ar fi o colaborare cu aeroportul din Cluj-Napoca, o privatizare sau listarea la bursă, însă toate propunerile ‘au fost respinse categoric’.\Paşcan spus că atât timp cât CJ Mureş îşi asumă exclusiv finanţarea aeroportului, acest obiectiv nu va putea fi sustenabil şi să se dezvolte pe termen lung şi că, în lipsa unui lobby politic eficient, Aeroportul ‘Transilvania’ nu intră în finanţare în Master Planul de Transport.\‘În vara anului trecut se vorbea despre creşterea profitabilităţii sau a veniturilor aeroportului şi că resursele alocate de CJ sunt mai mici şi s-a ajuns la un grad de autofinanţare de 65%. Ba chiar fostul preşedinte al CJ (Ciprian Dobre, n.r.) prezenta cu mult entuziasm faptul că este gata studiul de fezabilitate şi se va ajunge la modernizarea pistei, lucru esenţial pentru funcţionarea aeroportului. De un an şi ceva nu s-a întâmplat nimic, în schimb povestea este mult mai profundă. Atâta timp cât CJ îşi asumă exclusiv finanţarea acestui aeroport cu certitudine el nu va avea cum să aibă sustenabilitate şi nici să se dezvolte pe termen lung. Nici bugetul de stat, nici o altă resursă europeană nu sunt accesibile în momentul de faţă CJ Mureş – este lesne de înţeles, nu s-a făcut suficient lobby politic astfel încât acesta să devină un aeroport de interes naţional sau european. Şi asta pentru că este la concurenţă cu două aeroporturi – Sibiu şi Cluj (…). Iar, cireaşa de pe tort, nici măcar nu intrăm în finanţare în Master Planul de Transport’, a subliniat parlamentarul.\Conducerea Aeroportului ‘Transilvania’ din Târgu Mureş a anunţat, săptămâna trecută, că pentru următoarele două săptămâni Compania Wizz Air a decis să îşi mute toate cursele pe Aeroportul din Cluj-Napoca, însemnând 23 de sosiri săptămânale şi 22 de plecări.\‘Decizia companiei Wizz Air subliniază încă o dată nevoia imperativă a unei reparaţii capitale a pistei Aeroportului Internaţional Transilvania Târgu Mureş. În acest sens conducerea Aeroportului împreună cu Autoritatea Tutelară – Consiliul Judeţean Mureş vor întreprinde toate demersurile necesare pentru a duce la îndeplinire acest obiectiv’, preciza un comunicat de presă al Aeroportului ‘Transilvania’.\Preluare: presalibera.net

Last updated on Jul 05, 2021 00:09 +0300
comments powered by Disqus