Chiar dacă ne aflăm în plin sezon estival, problemele importante ale județului Mureș nu intră în vacanță și se cuvin tratate în continuare cu celeritate și responsabilitatea cuvenită, atât la nivel administrativ cât și politic. Mă așteptam ca, după configurarea majorității politice UDMR-PSD la nivelul Consiliului județean Mureș și desemnarea președintelui acestei instituții, Peter Ferenc, să aibă loc o întâlnire de lucru punctuală cu liderii politici și parlamentarii mureșeni, pentru stabilirea unei agende comune și a priorităților județului Mureș de susținut în Capitală. Am aflat, în schimb, din reflectarea unei conferințe de presă a noului președinte al CJ Mureș, că acesta și-a propus deocamdată să susțină în continuare proiectele angajate de către anteriorul consiliu. Nicio problemă, doar că o solidarizare a eforturilor politice este încă binevenită și necesară, chiar în ceasul al 12-lea, câtă vreme dihoniile intereselor egoiste și conflictualitățile nu au produs decât eșecuri în promovarea intereselor politice ale județului nostru la București. Un exemplu elocvent în acest sens este poziția ultimă la nivel național ocupată de județul Mureș, în ce privește fondurile alocate administrației publice locale, pentru finanțarea unor proiecte de la bugetul de stat.
Reamintesc că lipsesc încă strategiile coerente și eficiente privind susținerea dezvoltării Aeroportului Târgu-Mureș, care nu are nicio șansă pe termen lung legat ombilical exclusiv de bugetul CJ Mureș, fiind de fapt susținut cu mari eforturi în detrimentul unor alte posibile proiecte privind modernizarea infrastructurii județului nostru. De asemenea, despre Amenajarea hidrotehnică Răstolița mai auzim vorbindu-se, că dă bine electoral, doar pe la diverse manifestări publice… De fapt, aceasta reprezintă cea mai importantă investiție a județului Mureș și ar fi trebuit pusă în funcțiune, dată în exploatare la o primă capacitate, încă din toamna anului 2012, când avea asigurată finanțarea necesară. Guvernarea Ponta – PSD a stopat însă orice alocare de fonduri și cea mai importantă resursă de apă a Defileului Mureșului Superior, o potențială importantă resursă și în plan turistic zace abandonată iresponsabil. La interpelările repetate adresate anteriorului Guvern al României, prin care am solicitat finalizarea proiectului, am primit doar răspunsuri de complezență și justificări privind situația economico-financiară ingrată a SC Hidroelectrica SA. Așadar doar vorbe acoperind, de fapt, un nepermis eșec politic…
Mai mult decât atât, despre proiectele centurilor rutiere ocolitoare ale municipiilor Reghin și Sighișoara nici măcar nu se mai face vorbire. La intrarea în Sighișoara, de aproape patru ani se lucrează cu incompetență și în ritm de melc la o banală supra-traversare rutieră peste linia de cale ferată. La o interpelare adresată Ministerului Transporturilor, am primit un răspuns de-a dreptul tembel, făcându-se vorbire de trenarea lucrărilor din pricina unor exproprieri de terenuri din zonă. Este halucinant, câtă vreme drumul respectiv este același de zeci de ani și face parte evident din domeniul public.
Acestea sunt doar câteva dintre problemele pe care le consider importante iar soluționare a lor reclamă categoric o responsabilizare și solidarizare la nivel politic.