Back
Featured image of post Proiect legislativ pentru „Autostrada UNIRII”- Comunicat de presă

Proiect legislativ pentru „Autostrada UNIRII”- Comunicat de presă

Considerăm că o dezvoltare sustenabilă și sănătoasă depinde de investiții, iar la nivel național economia se bazează pe infrastructură, reprezentând practic coloana sa vertebrală. De aceea, după zece ani de promisiuni guvernamentale, trenări politicianiste și socoteli demagogice, considerăm că este timpul înfăptuirii marilor proiecte concrete. În acest sens, prin doi parlamentari din Târgu-Mureș și Iași (deputații Marius Pașcan și Petru Movilă), Partidul Mișcarea Populară a inițiat un proiect legislativ privind construirea Autostrăzii Iași – Târgu-Mureș.
Întrucât în această perioadă se aniversează și centenarul „Iași – Capitala Regatului României – 1916-1918 și Oraș al Marii Uniri”, constituie un bun prilej pentru ca, o dată cu aniversarea centenarului Marii Uniri, Autostrada Iași – Târgu-Mureș să se numească chiar „Autostrada Unirii”.
Lipsa unui tronson de drum, care să conecteze Regiunea de Nord-Est de Vestul țării, a condus la un decalaj pronunțat în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor. În timp, discrepanța va deveni din ce în ce mai mare, iar acest lucru se traduce prin depopulare, demoralizare și o slabă industrializare. Necesitatea acestei autostrăzi este argumentată și în Strategia de dezvoltare teritorială a României, document adoptat în octombrie 2016 de către Guvernul României, în care se precizează faptul că regiunile extracarpatice sunt cele mai puțin dezvoltate, printre cele mai sărace județe fiind enumerate și Iașul.
În prezent, Master-planul de Transport General al României (MPGT) prevede ca termen de demarare a studiului de fezabilitate perioada 2021 – 2022. Singurul tronson pentru care s-a decis scoaterea la licitație a studiului de fezabilitate a fost Tg. Neamț – Iași – Pașcani. Însă, nimic nu s-a concretizat până la acest moment. În ansamblu, proiectul Autostrăzii Iași – Târgu Mureș reprezintă un pilon important și în ceea ce privește politica României față de Republica Moldova. Astăzi, cuantificăm zece ani de studii și zeci de milioane de euro cheltuite pe studii de fezabilitate, studii care zac neatinse, inutile, prin sertare. Oricât de mult are nevoie România de o autostradă de legătură între Moldova și Transilvania, acțiunile Guvernului denotă o totală lipsă de strategie și direcție. Acest lucru este demonstrat clar de faptul că, în urmă cu aproape doi ani, contractul semnat pentru reactualizarea studiului de fezabilitate a fost suspendat, pentru că între momentul la care studiul ar fi fost definitivat și cel la care lucrările ar începe au trecut nu mai puțin de cinci ani.
Menționăm că proiectul legislativ al Partidului Mișcarea Populară a fost asumat, în calitate de coinițiatori, și de către colegii deputați mureșeni reprezentând PSD (Florin Buicu și Dinu Socotar), USR (Lavinia Abu Amra) și UDMR (Vass Levente) ca și de mulți alți colegi din majoritatea județelor țării. Le mulțumim tuturor și sperăm ca acest proiect să devină lege cât mai curând posibil!

Last updated on Jul 05, 2021 00:09 +0300
comments powered by Disqus