La o interpelare adresată ministrului Transporturilor, în privința situației Aeroportului „Transilvania” din județul Mureș și a perspectivei dezvoltării sale, mi s-a răspuns că viziunea strategică a Ministerului Transporturilor este dată de Master Planul General de Transport al României. Aeroportul „Transilvania” a obținut un punctaj în urma rulării Modelului Național de Transport de 44,98 și face parte din a doua perioadă de finanțare, cu o perioadă de implementare a proiectului cuprinsă între 2021-2024 și o valoare estimată de 50,04 mil. Euro fără TVA.
Am comentat situația aeroportului mureșean în mai multe rânduri, încă din perioada în care ocupam funcția de prefect al județului Mureș. Am arătat că în studiile propagandistice de promovare a acestui aeroport se spune că deservește un areal cu 2,7 milioane de călători, teoretic. În realitate, Aeroportul Transilvania nu a funcționat deloc pe profit în ultimii ani. Ba, mai mult decât atât, pentru a exista a primit consecvent alocări de bani de la bugetul Consiliului Judeţean, fiind nerentabil, autofinanţându-se doar până la 60%.
Am propus încă de pe vremea mandatului de prefect al județului Mure mai multe variante pentru revitalizarea aeroportului, cum ar fi o colaborare sau asociere cu aeroportul din Cluj-Napoca, o privatizare a acestuia sau listarea la bursă, însă toate propunerile mele au fost respinse, nefiind în mod special agreate de către reprezentanții UDMR, care își urmăresc propriile interese în privința aeroportului.
Atâta vreme cât CJ Mureş îşi asumă exclusiv finanțarea aeroportului, acest obiectiv nu va putea fi sustenabil, nici să se dezvolte pe termen lung, cu atât mai mult cu cât UDMR îl susține cu ipocrizie doar declarativ și, de fapt, nu are parte de un lobby politic eficient.