În data de 17 iulie 2019, m-am adresat instituției Avocatul Poporului, în calitate de președinte executiv al Partidului Mișcarea Populară, solicitându-i doamnei Renate Weber sesizarea Curții Constituționale cu privire la excepția de neconstituționalitate a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ. I-am oferit în acest sens câteva argumente ,,mură-n gură”, pe care le puteți consulta aici: http://mariuspascan.ro/?p=3357.
Am primit mai apoi un răspuns de complezență, inutil și steril, prin care mi se transmiteau următoarele: „Vă aducem la cunoștință că Avocatul Poporului va examina (adică «va face totu’») constituționalitatea actului normativ criticat, din perspectiva rolului său constituțional de apărător al drepturilor și libertăților persoanelor fizice. Bla, bla…(n.r.)
Soluționarea sesizărilor privind Codul administrativ, prin care sunt invocate argumente de neconstituționalitate extrinsecă și intrinsecă, presupune parcurgerea unui act normativ extrem de complex (638 de articole prin care sunt aduse modificări consistente cadrului legal) și identificarea eventualelor vicii de constituționalitate prin raportare la legislația incidentă asupra căreia actul normativ operează modificări. Este o activitate laborioasă (năucitoare n.r.), care necesită timp, cu atât mai mult cu cât analiza de constituționalitatea se realizează și prin raportare la jurisprudența Curții Constituționale și a Curții Europene a Drepturilor Omului. (Of, Doamne, e mai greu ca la facerea lumii! n.r.)
Concluziile analizei de constituționalitate vă vor fi comunicate ulterior, în aplicarea prevederilor art. 29 din Legea nr. 35/1997, republicată, potrivit cărora „(1)Instituția Avocatul Poporului va aduce la cunoștința persoanei care i-a adresat petiția modul de soluționare. ”