Gândire „strategică” de primar la Târgu Mureș. Nu este în stare de trei ani măcar să amenajeze eficient o intersecție vitală a orașului, cea de la „Cocoșul de aur”, unde se circulă periculos în varianta de prioritate „care pe care”, care-i mai tare. Nu a fost în stare să automatizeze semaforizarea pentru circulația pe culoarea verde. Nu a amenajat semnificativ nicio parcare serioasă după cum se lăuda în campania electorală. Despre curățenie și salubrizare, nici nu are rost să mai vorbim…
Transportul public este haotic, nu are nicio treabă cu vreun program eficient, fără nicio frecvență riguroasă iar centurile rutiere ocolitoare au rămas doar în declarațiile edilului. Despre un nou pod peste râul Mureș, menit să descongestioneze traficul în zona „Unirii”, nimic concret, doar declarații politice de tip propagandistic, tipice pentru UDMR.
Iar în acest timp, când o arteră de circulație principală de maximă importanță este oricum supraaglomerată, însă de bine de rău funcțională, și singura care descarcă traficul de pe autostradă, muzeograful Zoli din fruntea orașului, pe post de „Dorel” de serviciu, decide să o închidă parțial și să-și bată astfel joc de timpul, nervii, activitatea economică din zonă a cetățenilor acestui oraș. Fără să asigure vreo alternativă reală eficientă pentru trafic.
Lucrările se vor întinde pe mai multe luni, așa că pregătiți-vă nervii în consecință. Problema este că în „genialitatea” acestei aberații, asupra căreia v-am prevenit repetat, vorbind în pustiu, lucrările vor conduce la restrângerea circulației pentru autoturisme pe o singură bandă, o bandă urmând a fi destinată exclusiv transportului public de persoane iar adiacent se va amenaja o pistă de biciclete. În proporție de peste 60 la sută costurile acestui măreț proiect vor fi acoperite din banii târgumureșenilor. Chin și batjocură pe banii noștri.
Experimentul acesta tembel l-a încercat în mandatul de primar al Capitalei București și fostul primar PSD, Gabriela Firea. A fost un eșec total, fiind abandonat din cauza blocajelor grave din trafic după doar câteva săptămâni. Erau gata bucureștenii să iasă cu parii la proteste în fața primăriei. Nici Zoli nu e departe de consecințe.
În esență, așa înțelege conducerea orașului să vă respecte impunându-vă samavolnic, unilateral, voința primarului și a majorității consilierilor locali. Deși plătiți din greu impozite și taxe, ei vă silesc să vă lăsați autoturismele acasă și să circulați cu bicicleta sau cu transportul public prost organizat și deficitar, fiindcă pot. Una promit și se angajează în alegeri, apoi fără ca în mod real să vă consulte, hotărăsc ei de capul lor, știu ei ce e mai bine pentru cetățeni.
Pregătiți-vă așadar șubele pentru iarnă, luați-vă costumele termice pentru schi, și luați cu asalt de pe la 5 dimineața, împreună cu copiii, stațiile de autobuz pentru a ajunge la timp la școală și la locurile de muncă. Înghesuiți-vă, ca pe vremea lui Ceaușescu, în „ratele” mizere ale transportului public, răbdați frig, fiindcă asta ați votat. Mai precis, pe majoritatea nu prea v-a preocupat ce școli a urmat Zoli, ce experiență profesională, ce legătură are cu administrația publică, ce pricepere are în gestionarea treburilor publice. Nu v-a interesat nici măcar că nu locuiește în Târgu Mureș. No, asta e, plătiți, pățiți!